Ets a temps d’ajudar!

Contribueix a deixar un món millor, on la vellesa acompanyada hi sigui present

Pots deixar un llegat solidari o fer testament destinant una part dels teus bens a benefici de la tasca social que fa la Fundació Privada i Benèfica Assis a favor de la gent gran a traves de la residència Assis.

Si et decideixes, recorda que quan facis testament hauràs de indicar que és el que vols llegar a la Fundació, així com el nom complert de l’entitat.

Tota ajuda, encara que pensis que és petita és una GRAN AJUDA!

FUNDACIÓ PRIVADA I BENÈFICA ASSIS

Camí de Can  Ponsich s/n

08192 -Sant Quirze del Vallès

NIF : G08339871

Si vols compartir  la teva decisió amb la Fundació Privada  Benèfica Assis, o tens qualsevol dubte pots contactar amb la Fundació per Mail direccio@fassis.es, o omplint les teves dades del formulari.

Ens posarem en contacte amb tu.

*Camps obligatoris

Preguntes més freqüents

Per què he de fer un testament?

Un testament és una declaració de voluntat escrita a través de la qual assignes qui seran els destinataris dels teus béns quan tu ja no hi siguis. És una manera fàcil i ràpida de deixar clars els teus desitjos i de fer més pràctics els tràmits de la família a l’hora de repartir el patrimoni.

El més recomanable és comptar amb l’assessorament d’un notari i evitar així malentesos o dificultats entre els familiars quan ja no hi siguis. L’import del tràmit oscil·la entre els 38 i 60 euros.

Com puc fer un testament a favor de la Fundació Privada i Benèfica Assis?

Si decideixes destinar una part de la teva herència a la Fundació Privada i Benèfica Assis hauràs d’especificar davant de notari les següents dades identificaries:

FUNDACIÓ PRIVADA I BENÈFICA ASSIS

Camí de Can  Ponsich s/n

08192 -Sant Quirze del Vallès

NIF : G08339871

Com utilitzarà la Fundació Privada i Benèfica Assis la meva aportació?

Tots els béns que rebi la Fundació Privada i Benèfica Assis estaran destinats a assegurar, mantenir i ampliar els projectes de l’entitat i, especialment, a finançar l’estada a la residència Assis i l’acompanyament emocional a persones grans que estan soles i no disposen de bens per sufragar la totalitat de la vellesa acompanyada i atesa amb professionalitat, sempre amb  calidesa humana i amb valors franciscans.

Què ha de contenir el testament?

A l’hora de realitzar el testament cal especificar a qui vols deixar els béns i de quina manera vols repartir-los, tot i que no és obligatori concretar quins béns s’assignen a cada hereu. A més, també es pot limitar la data o l’edat en què un determinat bé passarà a ser propietat d’un hereu.

I si no faig testament?

Si no realitzes el testament, cal fer una declaració d’hereus i, en cas que no n’hi hagi, tots els béns s’assignaran a l’Estat o a la Comunitat Autònoma corresponent.

Què és un llegat?

Un llegat és l’assignació d’un o diversos béns a una o més persones físiques o institucions determinades.

Què és una herència?

És també l’assignació de tots o una part dels béns a una o diverses persones. En aquest cas l’hereu contreu també els drets i obligacions que es derivin del testament.

Com afectarà el meu llegat als meus possibles hereus?

Si tens hereus forçosos o legitimaris (que són  aquells que per imperatiu legal tenen dret a rebre part de l’herència), no t’has de preocupar ja que sempre es respectaran els seus drets. Ells rebran la part que els correspon i tu podràs decidir com repartir la resta del patrimoni.

Puc canviar el meu testament?

Sempre que ho desitgis podràs modificar el teu testament. Si decideixes afegir a Assis  com a beneficiari, només has de contactar amb el notari per sol·licitar el canvi. El testament nou i més recent serà el que tindrà validesa a partir d’aquest moment.

Què passa amb l'impost de successions en cas d'incloure la Fundació Privada i Benèfica Assis al testament?

La part d’herència que atorguis a la fundació Privada i Benèfica Assis quedarà exempta de pagar l’impost de successions i donacions ja que es tracta d’una organització sense ànim de lucre.

Com sabrà la Fundació Privada i Benèfica Assis que l’he inclòs al meu testament?

El notari encarregat de realitzar el testament està obligat a comunicar a la Fundació la deixa de l’herència després de la defunció del testador.

De totes maneres, si has fet hereva o legatària del teu patrimoni a Assis i ens ho vols comunicar, pots trucar-nos al 937214116  o escriure’ns a direccio@fassis.es.

Moltes gràcies!